maandag 27 maart 2006

Fijne bandjes in Vera

De komende tijd komen er een aantal leuke bandjes naar Groningen, waar ik mijn gewaardeerde lezers (allebei) op wil attenderen. Om te beginnen aanstaande vrijdag The Kooks. Tijdens Eurosonic zag ik deze jonge honden uit Brighton aan het werk, althans de laatste 5 minuten van hun optreden in Huize Maas. Die paar minuten lieten een energieke zanger, met branie ("call us the Kooks, the Cocks or just the Dicks!") en een pittige band zien. Lekker! Ook het album Inside in/inside out is een lekkere Britpop-plaat. Afwisselend liedjes en rocken, dus dat moet wel een leuk avondje worden!
Het weekend erna, op 9 april spelen The Veils opnieuw in Vera. Hem zag ik twee jaar geleden al eens, toen met Delays in het voorprogramma. Hem, want hen is niet meer. De band viel uit elkaar, maar de zanger scharrelde een nieuwe band bijeen en is nu weer op tournee. Wie van pop met een flinke dosis pathos houdt moet komen! Toen ik het nummer Lavinia op de radio hoorde ben ik indertijd letterlijk direct naar de Plato gelopen om het album The runaway found te kopen. De nieuwe band schijnt erg goed te zijn, dus komt allen!
De volgende aanrader zijn The Infadels. Vuige electrorock, lekker dansbaar, wat wil een mens nog meer? Het album We are not the Infadels is al erg fijn en ook op Eurosonic schijnen ze erg goed te zijn geweest. De heren komen op 21 april, maar wees er snel bij, die kaartjes zouden wel eens hard kunnen lopen! (Verkoop voor The Infadels begint op 5 april)

2 opmerkingen:

vincentrobijn zei

Ben benieuwd wat de Kooks er van bakken! Moeten de oordopjes mee vrijdag?

Vincent zei

Kan nooit kwaad. Al kunnen ze in geval van nood natuurlijk ook nog aan de bar worden aangeschaft!