zaterdag 18 maart 2006

La primavera

"Weg met De Winter! Leve de lente!" zingt Gorki, en terecht. Ik ben het nu echt wel zat! Daarom vanmiddag een hernieuwde poging tot het aanvangen van de lente: vanmiddag is Milaan-San Remo, de eerste echt grote voorjaarsklassieker. Ik ben toch echt een gemankeerde roeier, want hoewel morgen The Head of the River - de beangrijkste roeiwedstrijd van het jaar in Nederland - wordt verroeid in Amsterdam, interesseert me dat nauwelijks...
Vanmiddag is er koers! Boonen of Petacchi, dat is de vraag vandaag! Of toch Freire? Hoe dan ook gaan we smullen. Eerst zal er een geroepje vluchters wegrijden, dat gecontroleerd wordt door het peloton. In die fase zal de koers lekker voortkabbelen langs de Ligurische kust. Renners die over een oneindige boulevard door dorpjes flitsen en babbelende Vlaamse presentatoren (ik neem aan in ieder geval Michel Wuyts, met een assistent ploegleider bij zitten? Het piepende stemgeluid van Hans de Clerq? Of wordt het Wilfried Peters? In ieder geval zal Karl van Nieuwkerke wel in een hokje de koers in- en uitleiden. Alles gepaard met een orgastische verering voor Tom Boonen de superman. Dan past plaatsvervangende schaamte, maar het heerlijk kabbelende timbre van Wuyts en de zijnen kan ik toch niet weerstaan. Juist als er niets gebeurd. Halen de vluchters de Cipressa? Op de Poggio zal het wielerseizoen definitief ontploffen. Komt er nog een aanval van Bettini, of Dekker? Ik houd het op een selecte sprint.
Mijn prognose: 1. Boonen, 2. Petacchi, 3. Freire. Joker: Erik Dekker. Of toch Bettini?
Hoe dan ook: een heerlijk middage koers. En vanavond als toetje de WK Allround schaatsen!
Morgen The head? Neu, ik ga zelf wel roeien!

Update:
1. Pozzato
2. Petacchi
3. Paolini
Kortom ik zat er helemaal naast: Pozzato was de joker en Petacchi was beter dan Boonen. Jammer ook dat ze zo hard gekoerst hadden: zo was de lol wel wat kort...

Geen opmerkingen: