maandag 22 december 2008

SBS Kerstgekte

Vanavond gebeurden er vreemde dingen in Groningen. Ondanks de kerstvakantie kwam ik op weg naar huis vanuit mijn werk bijna de stad niet in en toen ik de hoek van de Turfsingel de Oude Ebbingestraat inliep moest ik mij door de mensen heen wurmen om bij onze voordeur te komen. Wat was er aan de hand? De SBS 6 Kerstparade kwam in Groningen. En dat resulteerde in tienduizenden mensen die met hun kinderen vanaf een uur of vijf zich op de stoep installeerden om rond een uur of acht een stoet gesponsorde carnavalesque commerciƫle praalwagens te zien passeren met als klapstuk een wagen met zwaaiende pseudo-bekende Nederlanders. Ik heb niet goed gekeken, maar ik verwacht van het kaliber van de onvermijdelijke Jan Smit en Yolanthe. Ik kom er de deur niet voor uit, maar kennelijk vele anderen wel. Morgen schijnt het op SBS te zien te zijn.

Geen opmerkingen: