donderdag 25 december 2008

Jaarlijstjes Consumentenvertrouwen

Met mijn consumentenvertrouwen zit het wel goed! Nog nooit heb ik zoveel geld uitgegeven als in 2008.
Gadgets heb ik niet zoveel aangeschaft het afgelopen jaar. Mijn gadget van het jaar is de iPhone 3G. Telefoon, iPod, mobiel internet, agenda, alles in één in mijn broekzak. Super! En de batterijduur valt me niet tegen. Gadget nummer twee van 2008 is de Alpine autoradio met iPod aansluiting. iPod in het dashboardkastje en draaien maar! Alles te bedienen via de radio, de hele vakantie muziek, zonder met cd’s te hoeven rommelen.
Naar de bioscoop ga ik niet meer, nu er een plasma in de kamer hangt. Lekker films kijken vanaf de bank als het óns uitkomt, zonodig pauzeren voor een sanitaire danwel hartige pitstop. Geen vervelende andere bioscoopbezoekers die door de film heenpraten, geen popcornwalm, volume op het door ons gewenste niveau, altijd scherp beeld. Nog geen blu-ray, want ik vind dat dat nog niet voldoende is uitontwikkeld. Voorlopig red ik mij uitstekend met een opschalende dvd-speler.

Gadgets:
1. Apple iPhone 3G 16GB
2. Alpine CDA-9885R
3. Panasonic TH42-PZ80 + Pioneer DV-LX50

Van de drie grootste aangeschafte zaken heb ik twee nog niet ontvangen, daarom maar beginnen met wat er al wel is. In mei hebben we onze eerste auto aangeschaft, zodat we nu niet langer voetgangers zijn, maar een grote stap richting de definitieve burgerlijkheid hebben gezet. Lekker met de eigen auto naar Veendam en terug, even naar mijn ouders in Marum, op vakantie. Fijn hoor die vrijheid. Mooi ook dat de benzine weer betaalbaar is.
De auto was de duurste aanschaf van mijn leven, maar staat maar zielig in de schaduw van de aanschaf van een huis. Dat is echter nog niet betaald, noch bewoond: dat komt in 2009.
De kostbaarste zaak is eveneens nog onderweg en zal in maart 2009 geleverd worden. Daar zitten we dan de rest van ons leven aan vast. Ook met de kredietcrisis durven we dat best aan.

Grote aankopen:
1. Nageslacht
2. Huis
3. VW Golf 1.6FSI Pacific

Geen opmerkingen: