woensdag 5 november 2008

Stadje Rond 2008

Afgelopen zondag werd het jaarlijkse Groningse roeifeestje Stadje Rond weer verroeid. Na de winst van vorig jaar moest ik dit keer natuurlijk ook van de partij zijn. Op –uitstekend- initiatief van Arend gingen we daarom dit keer van start met Suzanne op boeg, Arend op 2, Dieuwke op 3 en ikzelf op slag. Marcel ging sturen, dus qua volume zat het wel goed! Op driekwart van de wedstrijd door de Groningse grachten vroeg een geërgerde mevrouw van een woonboot of dat nu echt zo luid moest. Hierop brulde Marcel terug: ‘Het is een wedstrijd!’ Daar lag het niet aan!
Nu was het wel zo dat ik al een week of zes niet geroeid had, door ziekte, drukte, gekwakkel etc., dus dat ik niet topfit was wist ik. Toch viel het tegen! Poeh, wat is het een eind (drie kilometer) als je zo zit te sleuren en zwoegen in een lompe C4!
Kortom het ging helemaal niet, de tijd was langzaam en ik ging helemaal kapot, maar toch ben ik blij dat we hebben meegedaan. Het is toch wel altijd een erg leuke wedstrijd en het is een mooie traditie om de hele middag in de pannenkoekenwalm te zitten. ’s Avonds hebben we het afgemaakt met een gezellig Marokkaans diner in de Padang-Bar. Een prima zondag! Nu wel hopen dat de conditie op tijd terugkomt voor de 7-Heuvelenloop volgende week zondag!

Geen opmerkingen: