woensdag 10 oktober 2007

Skypen en strijken

Wat ik gisteren deed? Skypen en strijken! Gisterochtend heb ik voor het eerst vergaderd op afstand via Skype. In eerste instantie zouden Udo en ik elkaar in Zwolle ontmoeten, maar vanwege reistijd en agendatechnische drukte hebben we afgesproken elkaar virtueel te ontmoeten.
De eerste conclusie is dat dit heel goed gaat. Het is beter dan bellen, want je hebt je handen vrij, daarnaast heb je je PC/ Mac bij de hand en kun je tijdens het gesprek gewoon documenten opzoeken en bestanden inzien. En het is gratis. Als je allebei een webcam hebt (zoals de i-Sight van mijn MacBook) kun je elkaar zelfs zien. Dit ga ik zeker ook gebruiken voor toekomstige gezamenlijke opdrachten in het MPIM-traject!
De andere noviteit van de dag was dat ik gisteravond mijn strijkachterstand heb weggewerkt. Nooit eerder streek ik zoveel: 18 overhemden en blouses! Sommige dingen hingen nog van vóór de vakantie. Hoezo achterstallig? Om eerlijk te zijn was ik zondagavond al begonnen met het eerste deel (7 overhemden ☺) en heb ik het gisteren afgemaakt. Al met al was ik twee uur bezig en dat viel dan weer niet tegen!

Geen opmerkingen: