zondag 14 januari 2007

Januari, korte broek, t-shirt, 8!

Zaterdagmiddag ben ik bij de Gyas Winterwedstrijd ingevallen in de Hunze Club-8 in wording. Het was leuk om weer eens boord te roeien! (Voor de leken: boordroeien is met één riem per roeier, scullen gaat met twee riemen per roeier.) Na een paar maanden alleen skiffen was het wel even wennen. Sowieso om de slag weer te moeten volgen en vooral om op bakboord te zitten. Maar tijdens het oproeien ging het steeds beter. In het startgebied leek het eerder een Hunze-wedstrijd, dan een Gyas-wedstrijd: er waren in onze heat althans bijna geen Gyas boten te bekennen!
Het leuke van een 8 is dat het zo hard gaat en snel ging het ook best wel in de eerste anderhalve kilometer. We hadden net twee eerder gestarte boten ingehaald en de toejuigingen van de Zuidwesters in ontvangst genomen toen het noodlot toesloeg.
Opeens moest ik veel harder trappen en hoorde ik gevloek achter mijn rug. Gerard bleek zijn bankje uit de sliding te hebben getrapt, waardoor ook Tjarko niet meer kon roeien en we effectief dus een 6 met 2 man ballast waren. De tweede helft ging dan ook nogal rommelig. Maar desalniettemin noteerden we wel de gedeeld snelste dagtijd: 10:31 over 3 kilometer.
Toch leuk! En het meest bijzondere: dit alles maakte ik mee, roeiend in korte broek en t-shirt! Zo warm was het op zaterdag 13 januari in Groningen.

Geen opmerkingen: