zaterdag 13 januari 2007

Jong en flitsend

Vrijdag, lange dag college en daarna met de trainee's eten. Leuk, gezellig! Er werd voorgesteld om eerst nog even naar een borrel voor jonge rijksambtenaren te gaan. In de mail waarin het werd voorgesteld: "integreren met jonge flitsende rijksambtenaren!"
Nu zegt de cynicus meteen: dat is een antithese! Wel grappig hoor, zo'n borrel, maar wel een erg hoog JOVD, hockey en corps gehalte. Jong en flitsend? Jongemannen in blauwe blazers. Ik zag zelfs Pim Fortuyn stropdassen!
Ze waren niet allemaal zo, maar ik miste toch de wat minder eh ambiteuze netwerkende bestuurders in de dop.
Ik geloof dat ik niet zo'n borrelaar ben... Leuk om te zien hoe sommige mensen heel soepel integreren en met allerlei volk aan de praat raken. Zelf ben ik toch wat terughoudender: ik sta gezellig te kletsen met mensen die ik al ken! Is dat mijn noordelijke inslag die eerst de kat uit de boom kijkt? Stugge Groninger die ik ben! Nou ja, op mijn eigen manier kom ik er ook wel. In ieder geval zullen er nog heel wat borrels volgen!
Van het eten kwam natuurlijk niet veel meer. Gezien de prestaties van de NS wilde ik uiterlijk 20:36 vertrekken van Den Haag Centraal, dus toen we om kwart voor acht in het restaurant zaten wist ik al wel dat dat niet meer ging lukken. Maar goed, niet getreurd: om half negen in de trein met een patatje met en een kroket, ipod op en goed boek (Jonathan Safran Foer, Alles is verlicht): ik zat goed. Reis ging redelijk voorspoedig. Maar twintig minuten vertraging, dus nog vóór 12 uur thuis in Groningen!

Geen opmerkingen: