maandag 22 januari 2007

Online in de trein

Een paar weken na het eerste in de trein geschreven blog, dan nu het eerste in de trein gepubliceerde blog! Ik heb mijn abonnement bij T-Mobile verlengd en daarbij een nieuwe telefoon genomen (Sony Ericsson K800i) en Pocket Internet Totaal Plus, ofwel mobiel internet. Het is nog niet gelukt om de telefoon als een draadloos modem te gebruiken via Bluetooth. Via USB heb ik echter al wel verbinding en dat werkt best goed! Sterker nog: de verbinding in de trein is beter dan thuis in Groningen! Stap 2 is nu dus gezet. Mét draadje heb ik nu een paar dagen om uit te vinden hoe ik de Bluetooth instellingen voor elkaar kan krijgen om ook de laatste stap, volledig draadloos, te realiseren.

PS. Midden in Drenthe laat de stabiliteit van de verbinding nog wat te wensen over. Waarschijnlijk is dat in de Randstad met een betere UMTS dekking beter.

Update: En presto: Utrecht Centraal!

Geen opmerkingen: