zaterdag 10 maart 2007

Lekker hangen in het "buurtcafé"

Louise was vandaag in Amsterdam, dus vanochtend alleen opgestaan, boodschappen gedaan en daarna roeien. Ik heb weer eens ingevallen in de 8. Over twee weken is de Head, dus de heren zijn zeer serieus in training. Hard roeien dus en daarna naar huis. Ik had afgesproken met Werner, maar had nog wel even tijd voor een kopje koffie bij René en Sharon in het House of Spice. Het was druk, maar dat maakt mij niet uit: ik loop toch direct door naar de keuken. Loop ik recht in de armen van Michiel die in een hoekje voor de vitrine zat met Jantien en Maarten! Gezellig! Lekker aangeschoven dus. Ik had ook wel zin in wat lekkers, maar wat bleek: Michiel had al wat lekkers besteld bij René, dus ik viel met mijn neus in de boter!
Lekkere bruschette, kaas, verschillen de salami's en ham, brood, tapenade, mini-chorizo's en een heerlijk glaasje witte wijn. Kortom genieten! Lekker bijgepraat en -gegeten: ouderwets (V6)-gezellig. Ter afsluiting heb ik nog even espresso gemaakt en goed opgelet hoe je nu precies een latte macchiato maakt. De volgende keer doe ik het zelf!
Werner kwam tegen half 4 ook nog aanschuiven. Hij is net terug van zes weken Rusland, dus we hadden genoeg bij te praten. Oorspronkelijk was het plan samen een biertje te drinken en te kijken of er een koers op TV was, maar we zaten eigenlijk wel goed. Michiel, Jantien en Maarten gingen hun weekend elders vervolgen en Werner en ik installeerden ons in het hoekje met z'n tweëen. Werner wilde nog wel wat eten en vervolgens de biertjes daar maar opgedronken. Om een uur of vijf kwam Natasja ook nog aanschuiven en uiteindelijk zijn we gebleven tot kwart over zes, toen de mensen van de workshop van vanavond kwamen. Heerlijk: de hele middag rondgehangen in ons eigen "buurtcafé"!

Geen opmerkingen: