donderdag 6 juli 2006

Delfzijl, het einde...

...van de wereld wel te verstaan! Tjongejonge, wat een treurnis! Afgelopen week heb ik in Delfzijl gezeten voor mijn werk. Daar wordt je niet vrolijk van. Je zal er maar vandaan komen. Dan heb je reden genoeg om te vertrekken. Vòòr maandag 26 juni was ik er nog nooit geweest en kende ik het alleen maar van TV Noord. Bommen onder het strand en een havenboulevard.
Nou het strand blijkt in het echt een pietepeuterig hoekje viezig zand dat gedurende de halve dag niet aan het water ligt (dat wil zeggen als het eb is) niet aan het water ligt en de boulevard is 50 meter klinkerstenen tegenover een grote (lelijke) loods van Wagenborg.
Nee, waar de meeste havensteden zo hun charme hebben valt dat met Delfzijl vies tegen. De binnenstad was ook niks: net zoveel stedelijke allure als zeg Leek.
Al met al raad ik wie de trein naar Delfzijl neemt het volgende aan: stap in Appingedam vast uit!

3 opmerkingen:

vincentrobijn zei

Soms bloeit op de vuilnisbelt een mooie roos....

Anoniem zei

Mmm.....deze post zegt meer over jou dan over Delfzijl!

Vincent zei

Zozo dat is snel!
Willemien: een beetje meer Rome en wat minder Delfzijl was het toch? ;-)