dinsdag 2 mei 2006

De verjaardag voorbij

De laatste sporen van mijn verjaardag zijn nu echt uitgewist. Ook de rode wijnvlekken zijn toch nog uit mijn witte trui gegaan! Ma bedankt voor de tip!
Mijn leermoment van zaterdagavond: geen witte trui aan op feestjes! De combinatie van rode wijn, mijn motoriek, trui en gesticuleren bij het spreken bleek niet zo'n goede... Verder was het feest zaterdag een groot succes! Bijna iedereen was er en het huis zat goed vol, maar net niet tè. De avond kwam wat langzaam op gang, waarschijnlijk doordat ik geen tijd had genoemd bij de uitnodiging, zodat iedereen bang was te vroeg te komen. Vanaf half negen druppelde het echter wel binnen en al gauw was het reuzegezellig. Grappig dat er toch altijd meteen een scheiding ontstaat tussen de groepjes die elkaar kennen: rond de bar de historici en aan de andere kant de roeiers en ertussenin degenen die tot geen van beide groepen behoorden.
De avond begon natuurlijk goed, met koffie of thee naar wens en taart. In sommige gevallen ook nog maar eens de les gelezen dat het een hardnekkig misverstand is dat je bij bier geen taart kunt eten! De keuze bestond uit deze 3 taarten:Van links naar rechts: limoentaart, appeltaart en Torta Caprese
Alle taarten vielen goed in de smaak en zijn inmiddels min of meer op! ;-) Het was allemaal erg gezellig en ik mag wel zeggen dat ik erg in de watten ben gelegd! Van Werner en Natasja kreeg ik de nieuwe cd van Placebo. Dit was niet echt een verrassing, omdat Werner me zaterdagmiddag belde met de vraag hoe laat de winkels nog open waren en of ik bovengenoemde cd op mijn lijstje stond. Niet onverwacht, wel welkom! Leuk ook dat Inez er was. Ze had eigenlijk al wat anders, maar aangezien dat zijn vrienden waren... Inez, bedankt voor de leuke schaal! Van de Zuidwesters kreeg ik een Bommelboek, Mooi is dat Goeie keus, want twee erg goeie verhalen! Ook kreeg ik de cd van Nynke Laverman van ze. Dat is Friese fado. Ik kende het alleen van naam en het is inderdaad erg mooie luistermuziek. Bedankt dames! Mijn dame had een één-tweetje gemaakt met de heren van V6. Van Louise kreeg ik een kookworkshop bij buurman René van House of Spice samen met de jongens. Heb ik erg veel zin in! En van de heren kreeg ik het kookboek dat ik al een aantal keren heb weggegeven, maar zelf nog niet had: het basistechniekenboek van Le Cordon Bleu, de officieuze V6-bijbel. Erg fijn! Carel gaf me een mooie historische roman van Per Olov Enquist, Het bezoek van de lijfarts. Heb ik ook veel zin in om aan te beginnen! Het boek dat Marjan, Hester en Jan-Daem me wilden geven bleek ik al te lezen: Frank Westerman, De graanrepubliek. Erg goeie keus, maar dat hebben we dus al. Al met al ben ik dus erg verwend en was het óók nog eens een superleuke avond! Iedereen bedankt voor de gezelligheid en de cadeaux!Vlnr: Rob, Maria, Maarten en Tjarko in karakteristieke houding!

Geen opmerkingen: