zondag 16 april 2006

Nieuws van het banenfront

Nog meer achterstalligheid: het banenfront. Nou daar kan ik vrij kort over zijn: niet zo goed. Het sollicitatiegesprek afgelopen maandag bij ReGister ging wel goed. ReGister vind mij ook een geschikte kandidaat, maar heeft toch liever de andere kandidaat. De redenen daarvoor zijn wat vaag, zoals mijn intercedent ook toegaf. Het eerste wat hij noemde was dat de andere kandidaat wel de beschikking heeft over een auto... Tja, daar kan ik ook echt niks aan doen. Verder zou hij iets meer archiefervaring hebben. Wel zuur hoor.
Maar goed, schouders maar ophalen en weer door. De donderdag voor het gesprek had ik een geschiktheidstoets gemaakt bij KPN voor hun multiplay-helpdesk (KPN-plus internetbellen en IP-TV). De toets was een makkie (Wat is een ip-adres?) en vervolgens een zogenaamd klikgesprek om te verifiëren of ik geschikt was. Ik werd met nog iemand appart genomen en er werd ons gevraagd waarom we dachten dit werk te kunnen doen. Als je hier een antwoord op kon geven was je communicatief vaardig genoeg en dus geschikt... Ik kan het dus wel, maar ben niet echt enthousiast. Ik voelde me meteen tot een nummer gereduceerd; KPN interesseert het echt niets wie er werkt. Niet sympathiek, maar werk is werk.
Ik ben nog reserve voor ReGister, maar de verwachting is dus dat ik op 25 april begin aan de KPN training.

Geen opmerkingen: