dinsdag 18 april 2006

Geslaagd debuut op de 10

Mijn eerste 10 kilometer ging niet slecht! Het doel was om in Utrecht 47 minutente lopen, maar het werd zelfs 45:25! Jammer dat het niet ónder de 45 was, maar dat moet dan de volgende keer maar...
De start was onder de Dom, mooie lokatie. De 10 werd door meer dan 3000 lopers gelopen, die allemaal tegelijk startten. We stonden ongeveer in het midden, dus dat betekende woest inhalen de eerste kilometers. Met name de eerste 15oo meter door de binnenstad waren erg krap. Stukjes over de stoep, paaltjes en fietsen ontwijken, veel bochten, maar daarna was het een mooie brede baan het centrum uit, onder Hoog-Catharijne door, over het Amsterdam-Rijnkanaal en dan rechtdoor naar Leidsche Rijn. Er stond een stevige tegenwind en hoewel ik vlot startte zakte het in het midden wat in. Toch ook niet heel ideaal om de dag ervoor nog een roeitraining te hebben misschien. Toch viel het verval mee en vanaf zo'n 7 kilometer kon ik weer wat versnellen. Uiteindelijk ben ik sterk geëindigd in een mooie tijd op de 165e plaats. (Zie hier de uitslag, met video van de finish: als je oplet zie je me vrij lomp door het midden komen in blauw shirt en grijze broek).
Ook Louise had goed gelopen: 1:00,10, nét niet onder het uur.

Geen opmerkingen: