maandag 27 februari 2006

Het voorjaar komt er aan!

Afgelopen zaterdag was een dag waar ik alweer een tijdje naar heb uitgezien: het klassiekerseizoen is weer begonnen! Heerlijk, De Omloop het Volk, zwoegende renners over De Muur (van Geraardsbergen), De Oude Kwaremont en kasseistrookjes. Stoempende renners over Noordeuropese wegen: het voorjaar komt er weer aan! Zaterdag daarom met Werner de koers bekeken, ons gezamenlijk geërgerd aan de Boonenmania bij de Belgische pers. De terechte winnaar was dan ook een Waal, Philippe Gilbert, wellicht de grootste Belgische belofte na Boonen. Overigens was de koers zelf niet bijzonder aantrekkelijk, maar toch, het vlaamse gekeuvel van de commentatoren, kerels die afzien, prognostieken die de prullebak in kunnen. Heerlijk, het wielerseizoen is weer begonnen!
Na de finish vrij snel overgeschakeld naar Nederland 2 voor de laatste stuiptrekkingen van de Winterspelen. Hoewel, stuiptrekkingen... de strijd om het podium van de dames 5 kilometer was toch wel fraai. Ook leuk om mijn Belgische vriend Werner wat in te burgeren en hem de ins-and-outs van het langebaanschaatsen uit te leggen. Mooi podium, maar jammer dat er bij Groenewold en Kleibeuker niet meer in zat. Een medaille zou leuk zijn geweest. Zondag heb ik Kuurne-Brussel-Kuurne gemist, omdat ik heerlijk in een bleek zonnetje zat te roeien. Ja, het voorjaar komt er echt aan! Hoewel... Toen ik na onze training de Zuidwesters stuurde vielen er sneeuwvlokken uit de lucht. Goed de winter is nog niet echt voorbij, maar toch: het voorjaar komt eraan!

Geen opmerkingen: