donderdag 23 februari 2006

Een nieuwe carriëre?

Ik heb vanmorgen een kleine stap gezet voor de mensheid, maar mogelijk een grote voor mezelf. Ik heb vanmorgen namelijk bij Start deelgenomen aan een selectietraining voor callcenterwerk! Jaja, een hele stap. Na een korte introductie werd er het één en ander uitgelegd over lopende projecten en gesprekstechnieken. De training werd afgesloten met een rollenspel, waarbij ik moest fungeren als klantenservicemedewerker van een postorderbedrijf.
Uiteraard ging dat op rolletjes: ik ben immers de behulpzame klantvriendelijkheid zelve! Natuurlijk heb ik ook goed gedaan wat daarvoor was uitgelegd: gebruiken van de naam van de klant, controlevragen stellen etc. De intercedente was dik tevreden en begon al vrij vlot met vragen over leidinggevende ervaring. Ondanks mijn gebrek aan callcenter-ervaring ziet ze het wel zittem om - mij als de gelegenheid zich aandient - voor te dragen als supervisor.
Dus wellicht volgt er voor deze uitgerangeerde historicus nog eenglanzende carriëre in de wondere wereld van het klantcontact...
Wordt waarschijnlijk nog wel vervolgd!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Been there, done that (never again :-) ) Was een ervaring en leuke echte Groningers ontmoet. Waar kom je te werken? Maike en ik hebben bij Transcom gewerkt, misschien jij ook wel zoals half Groningen. Groeten en succes!

vincentrobijn zei

Zou een fraaie carriere move zijn. Ga jij ons nu voortaan telefonisch lastigvallen met allerlei vervelende vragen?