maandag 15 september 2008

Per ongeluk PR op de 10

Zaterdag deed ik mee met de altijd gezellige Run van Winschoten. Je kunt daar een ultraloop van honderd of vijftig kilometer lopen, of met een estafetteteam deelnemen aan de 10x10. Dat laatste heb ik gedaan met het team van mijn loopgroep.
De bedoeling was om net als vorig jaar rustig aan te doen, maar in het stralende zonnetje liep ik in de Molenstad 'per ongeluk' toch een ruim PR: 44:21 volgens de officiƫle timing, 44:11 volgens mijn eigen klokje. Het verschil zit in het stuk van de wissel met de volgende loper, maar aangezien mijn eigen GPS-meting aangeeft dat ik 10,03 kilometer heb afgelegd houd ik lekker die tijd aan.
Gezien mijn gare toestand door de voortdurende stress van de combinatie werk & scriptie, moet het zeker nog sneller kunnen als ik echt mijn best ga doen. Maar dat zien we later wel weer een keer als ik echt fit ben.
Winschoten biedt in ieder geval hoop voor de halve marathon van aanstaande zondag!

Geen opmerkingen: