woensdag 20 augustus 2008

Kritische re(d)actie

Geheel tegen mijn gewoonte in ben ik gisteren in de pen geklommen. Er verscheen een artikel op Computable.nl over de voortzetting van het programma ELO-Grunn, waaraan ik eerder meewerkte. In het artikel stonden allerlei inhoudelijke fouten, zodat het reactie-veld onder het artikel lonkte. Ik wees de auteur dus op zijn slordigheid en op de onjuistheden, met correcties. Druk op de knop en het bericht stond onder het artikel.
En wat gebeurt er dan? Een half uurtje later volgde een e-mail van de auteur van het artikel met een reactie op mijn opmerkingen, de mededeling dat het artikel is aangepast en dat daarom mijn reactie is verwijderd!
Ik doe dus feitelijk een redactie op een slechte vertaling van een persbericht en wordt vervolgens weggepoetst. Fraai is dat!
En het ergste is nog dat de auteur kennelijk echt geen flauw benul heeft van de Europese Dienstenrichtlijn, want mijn aanwijzingen daarover heeft hij niet overgenomen, zodat die nog steeds verkeerd staat omschreven. Kijk maar!

Update: inmiddels staat ook de Dienstenrichtlijn correct omschreven.

Geen opmerkingen: