dinsdag 5 februari 2008

RopaRun

Vorig jaar tijdens de City-Pier-City liepen we voor een goed doel: drinkwater voor kinderen in Afrika. Een enthousiaste Marije vroeg me in de nazomer of ik ook een bijdrage zou willen leveren aan een RopaRun team. “Wat is dat en wanneer is het?“ Was mijn wedervraag. Begin mei, een hardloopestafette van 560 kilometer van Parijs naar Rotterdam ten bate van kankerpatiĆ«nten.
Mooi doel! Wel ver en een timing die niet ideaal combineert met de Roei-Elfstedentocht, maar desalniettemin zei ik al gauw toe.
Inmiddels weet ik dat de RopaRun op 10 en 11 mei gelopen wordt. Verre van ideaal, want de Elfstedentocht is een week eerder van 2 op 3 mei. De consequentie is dat meelopen uit den boze is. Zeker, omdat iedere loper in die twee dagen 60 kilometer voor de kiezen krijgt. Dat vergt heel veel trainingskilometers in de benen en dat is simpelweg geen haalbare kaart.
Marije heeft inmiddels met haar vriend Bart een gecombineerd HEC-BZK team opgezet. De eerste teambijeenkomst is al geweest, de tweede vindt vanavond plaats. Helaas zal ik die missen, omdat ik onderweg ben naar Groningen, waar ik morgen een afspraak heb met mijn volgende opdrachtgever.
Mijn aandeel aan het team zal eruit bestaan dat ik meefiets met de lopers, om ze aan te moedigen en de weg te wijzen.
Daarnaast verkoop ik lootjes Ć” €2,50 per stuk voor het goede doel. Wie dit project wil steunen door lootjes te kopen kan een reactie posten of mij direct mailen, dan neem ik contact met je op!

Geen opmerkingen: