maandag 31 december 2007

De getallen van 2007

37.379km in de trein. Dat is gemiddeld 719km per week. Dat zijn veel kilometers, eigenlijk te veel. Hopelijk worden dat in 2008 minder.
Al sportende heb ik ook heel wat kilometers afgelegd. In totaal heb ik 93 trainingen afgewerkt gedurende 134:37 uur, verdeeld over:
362 km hardlopen (30:47 uur)
530 km fietsen (20:40 uur)
741 km roeien (80:45 uur)

Mijn sportieve hoogtepunten waren:
1. Elfstedentocht (6e plaats)
2. Luik-Bastenaken-Luik
3. Run van Winschoten (10km) omdat die zo lekker ging. Daarom niet de Halve Marathon die ik een week later liep in Groningen. Die ging niet lekker.
In 2008 doe ik in ieder geval weer mee met de Elfstedentocht. Maar eerst wordt de Head of the River in de club8 gevaren. Ook ga ik in augustus Luik-Bastenaken-Luik zeker nog een keer fietsen. Er moet sowieso meer gefietst worden!
Hardlopend wil ik in ieder geval een lekkere halve marathon lopen en proberen mijn PR op de 10km onder de 45 minuten te krijgen. En misschien de Hel van het Noorden skiffen?
Muzikaal zijn er ook wel enige lijstjes te maken:

Top 10 2007 iTunes meest geluisterd artiesten:
1. Radiohead
2. EELS
3. Sufjan Stevens
4. The Shins
5. Coparck
6. Belle & Sebastian
7. Zita Swoon
8. Elliot Smith
9. Spinvis
10. Bright Eyes

Top 10 2007 meest geluisterde albums in iTunes:
1. The Apples in Stereo – New magnetic wonder
2. Sufjan Stevens – Illinois
3. Do the Undo – Do the Undo
4. LPG – I fear no foe
5. ’t Hof van Commerce – Ezoa en niet anders
6. Amy Winehouse – Back to black
7. Arctic Monkeys – Favourite wordt nightmare
8. Opgezwolle – Eigen Wereld
9. Jawat! – Ut zwarte aap
10. Outkast – Idlewild

Ik heb in 2007 maar weinig concerten gezien. Spinvis in zijn eentje in Vera maakte veel indruk en Apocalyptica in de Oosterpoort was ook een indrukwekkende show. Voornemen voor 2008 is dan ook om meer concerten te zien.

Wat valt er verder nog in lijstjes op te nemen? Weinig eigenlijk. Beste gadgets die ik heb aangeschaft in 2007 misschien:
1. Garmin Forerunnen 305 (GPS/ hartslagmeter)
2. Nintendo Wii
3. Apple Airport Express (draadloos muziek streamen van iTunes naar mijn stereo)
Andere hoogtepunten van 2007 zijn niet in cijfers en lijstjes te vangen: nieuwe vrienden gemaakt, leuke interessante opdrachten gedaan en veel geleerd op mijn werk.

Behalve misschien wat ik te weinig heb gedaan in 2007:
1. Aandacht besteed aan familie/vrienden verder weg (en dichtbij)
2. Uitgebreid gekookt
3. Tijd vrijgemaakt voor culturele dingen

Lectori Salutem, gelukkig nieuwjaar en tot volgend jaar!

Geen opmerkingen: