zaterdag 1 augustus 2009

Tupperware terug!

Vandaag zag ik een vrolijkstemmend bericht op nu.nl. De populariteit van Tupperware neemt in de VS onder invloed van de crisis weer toe! Wie heeft er geen pastelkleurige bakjes van Tupperware in de kast staan, gekregen van je moeder? Ja ze waren wel duur, maar ja: 'Levenslange garantie!'
Mijn moeder heeft en mijn oma's hadden een indrukwekkende collectie met plastic - pardon: kunststof - bakjes van Earl S.Tupper.
Ik zag ooit een documentaire over Tupperware, waar de nadruk lag op het emanciperend effect van de verkoopformule. Voor het eerst konden Amerikaanse vrouwen werken als gastvrouw voor de Tupperware-parties. Volgens het artikel zijn die parties de reden voor de revival in de VS: het is een laagdrempelige manier voor vrouwen om wat bij te verdienen.
Ik heb in mijn leven al heel wat Tupperware-parties voorbij zien komen. Het was altijd een goede reden om flux naar boven te schieten. Daar wilde je als jongetje natuurlijk niets mee te maken hebben!
Ook Avon, het colporterende cosmeticamerk schijnt weer terug te zijn. Ook dat heeft mijn moeder vroeger nog gedaan. Aldus komt door de crisis mijn jeugd weer een stukje terug!

Geen opmerkingen: