zondag 30 maart 2008

Spektakel op de baan

Sinds vrijdagavond kijk ik naar de Wereldkampioenschappen baanwielrennen. Dat had ik nog nooit eerder gedaan. Het blijkt een revelatie! Baanwielrennen is geweldig! Er gebeurt steeds van alles. De hoogtepunten volgen elkaar in hoog tempo op, doordat de verschillende wedstrijden achter elkaar door starten, ofwel omdat er zoals bij de puntenkoers iedere tien ronden gesprint wordt. Diep onder de indruk ben ik van Marianne Vos, die na de wereldtitels veldrijden en op de weg, gisteren ook de puntenkoers won op de baan. Wereldkampioen in drie disciplines! Hoe kan het dat deze buitengewone sportvrouw nog geen sporter van het jaar is geworden?

1 opmerking:

Anoniem zei

35 jaar geleden ging ik wel eens met mijn vader naar de baanraces in het olympisch stadion in Amsterdam. Spektakel! Veel leuker dan een langdradige voetbalwedstrijd.
Tip: een basketbalwedstrijd van Hanzevast Capitals in Martiniplaza! Entertainment!