vrijdag 6 oktober 2006

Sportnieuws

Afgelopen zondagochtend heb ik de eerste Gyas Skiff Trial geroeid. Mijn eerste krachtmeting in de skiff! Dit is me niet slecht bevallen. Het was gezellig druk op het water tussen met name de Hunze wedstrijdjeugd en Gyas dames. De trial gaat over 3 kilometer vanaf de Harener brug tot kort voor de Ketwich Verschuurbrug. Er werd gestart in omgekeerde volgorde van verwachtte snelheid, dus de langzaamsten eerst. Ik startte redelijk in het begin, maar de eer is gered: ik ben niet ingehaald. Sterker nog, ik heb zelf 2 eerdere roeiers ingehaald (dat omgeslagen Gyas meisje tel ik maar even niet mee). Oké toegegeven, de ingehaalde roeiers zijn 13 en 14 ofzo, maar toch... Zij trainen zes keer per week. Met de tijd, 13:09 ben ik ook wel tevreden. Mooi vlakke kilometertijden (4:21, 4:24 en 4:24), dus dat biedt perspectief voor de volgende trial op 29 oktober! De uitslag van de trial vindt je hier.

Dan treurig sportnieuws: V6 houdt op te bestaan. Na een lang gesprek hebben we besloten er al roeiploeg mee op te houden. De reden hiervoor is van mijn kant dat ik meer ambitie heb dan ik de anderen aan kan en mag doen. Voorlopig zoek ik mijn heil dan maar in de skiff, ook omdat het nog knap lastig zal zijn om de nieuwe baan met een ploeg te combineren. Verder wil Tjarko deze winter graag achten op weg naar de Head. Arend, Maarten en Michiel gaan kijken of ze met nieuwe roeiers een nieuwe ploeg kunnen gaan vormen.

Tot slot: de 4 Mijl van Groningen. Aanstaande zondag is het weer zover. Ga ik mijn tijd van vorig jaar verbeteren? Ik denk het wel, al is de voorbereiding abominabel geweest. Gisteren heb ik voor het eerst sinds maanden weer eens gelopen: een duurloopje van 15 kilometer. Ging lekker, de conditie is er dus zeker wel. Ik mis alleen wel ritme. Ik start zondag in het laatste vak met nummer 15.808 en ik hoop 2 minuten sneller te zijn dan vorig jaar, dus ongeveer 28:30.

Geen opmerkingen: