maandag 18 december 2006

Blog in de trein

Maandagochtend 6:54 in de trein naar Den Haag. Een mooi moment om mijn eerste blog te schrijven op mijn MacBook! Ten bewijze: de bovenstaande foto, genomen in de trein met de webcam. (Overigens zit ik gezellig met Maartje in de trein, maar die is niet zo happig op een foto op dit tijdstip) Een mooi moment ook voor een korte evaluatie van mijn ervaringen met de Nederlandse Spoorwegen.

Over de nieuwe dienstregeling valt nog niet zoveel zinnigs te zeggen. Met de oude had ik toch wel wat problemen. 65% treinen op tijd... Toch wel sterk dat ik nét die 35% met vertraging trof tussen Groningen en Den Haag/Rotterdam. In de eerste maand gemiddeld één uur vertraging per reis. Dan ben je blij dat je slechts twee keer per week zo’n afstand hoeft te overbruggen! Maar wie weet, was dat wel gewoon pech en gaat het vanaf nu wel beter? Ik ben en blijf een optimist!

Update: inmiddels in Amersfoort hebben we 30 minuten vertraging: dat wordt weer declareren bij de NS. Wel heb ik een foto van Maartje die haar aansluiting heeft gemist op het andere perron.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

pro of normaal? Mooi spul man! Ik wacht nog even tot Leopard.Gr, VR

Vincent zei

Normaal, maar wel 2Ghz Core2Duo met 1GB intern